El dilluns 7 d’octubre es va presentar la Guia de Cellers del Baix Penedès, un opuscle que recull els vuit cellers visitables d’aquesta comarca, amb informació pràctica sobre cada un dels projectes vitivinícoles: una petita introducció, horaris de visita, dades de contacte, presència a internet i xarxes socials… S’ha editat en paper però també es pot consultar en format digital.
L’acte, celebrat a la seu del Consell Comarcal del Baix Penedès, va comptar amb la presència dels celleristes, al costat dels responsables polítics. I és que aquesta guia s’ha fet en sistema de cofinançament entre Consell i cellers. Amb la situació econòmica actual, cada cop és més necessària la col·laboració entre el sector públic i privat per tirar endavant iniciatives que potenciïn l’activitat econòmica d’un territori i el turisme és un sector en alça. Els experts apunten que és la gran indústria del segle XXI.
El Baix Penedès està fent passos endavant per impulsar turísticament la comarca més enllà del sol i platja, buscant la complementarietat amb altres àmbits com el cultural, la natura o l’enoturisme. Els patronats de turisme dels municipis de costa porten anys fent molta feina en la promoció turística i el que cal és sumar esforços i aprofitar sinèrgies per potenciar també els pobles de l’interior. La comarca ja està present a Facebook i Twitter, s’ha remodelat el web i de cara al 2014 s’estan estudiant noves iniciatives, amb les noves tecnologies com un dels eixos principals.