Com reforçar la marca personal: l’exemple de Josep Oms

Josep Oms

Josep Oms és un Gran Mestre d’Escacs nascut a Vallfogona de Balaguer (Lleida) i amb una llarga trajectòria en aquest esport. Superada la barrera dels quaranta, els practicants d’aquest esport cada cop ho tenen més complicat per mantenir-se a un alt nivell davant dels joves que pugen molt forts. Cal reinventar-se si es vol continuar vinculat al món de les 64 caselles, cada cop més competitiu i exigent. I això és el que ha fet en Josep, donant un gran protagonisme a les xarxes socials i la comunicació, deixant-se assessorar per professionals que dominen aquest terreny.

El jugador de referència de les dues darreres dècades a la demarcació de Lleida es converteix en l’escola d’escacs de referència a les Terres de Ponent i neix l’Acadèmia d’Escacs Josep Oms (ADEJO), que podeu trobar a l’adreça www.josepoms.com i amb presència activa a Facebook i a Twitter. Paral·lelament a la seva trajectòria com a escaquista de primer nivell n’ha desenvolupat un altre com a professor i entrenador d’escacs. Molts joves han passat per les seves mans. Ara és el moment de potenciar aquesta faceta.

La inauguració oficial de l’ADEJO també ha estat un esdeveniment que ha aconseguit ressò als mitjans de comunicació del territori i especialitzats. Aplegar en la foto oficial l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president de la Federació Espanyola d’Escacs (FEDA), Javier Ochoa, és una immillorable manera de “vendre” el projecte. El Facebook és un recull de premsa i d’imatges d’en Josep envoltat de personalitats i dels seus alumnes. Més marca personal. En Josep és capaç de convocar gent destacada en la presentació del seu gran projecte.

En Josep Oms ha vist reforçada la seva marca personal els darrers mesos gràcies a una bona estratègia de comunicació i xarxes socials plasmada en uns moviments tàctics que li han fet aconseguir una bona posició en el panorama escaquístic català. La comunicació té molts punts en comú amb els escacs. Cal saber combinar l’estratègia i la tàctica. La planificació i l’execució de les accions. En aquest cas l’objectiu és reforçar la marca Josep Oms per aconseguir alumnes per la seva Acadèmia. I ho està aconseguint. La seva nova partida té molt bones perspectives.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s