Quin és el nostre públic? Un exemple pràctic

Portada Guia productes Baix PenedèsQuan portem a terme una acció de comunicació és bàsic tenir en compte a quin públic ens dirigim, el que coneixem en un llenguatge més tècnic com a target. És tan important definir bé el target com marcar-nos uns objectius i una estratègia clars i planificar accions concretes i efectives. De fet, tot va relacionat. Darrerament hem col·laborat amb el  Consell Comarcal del Baix Penedès en l’edició de “Menja’t el Baix Penedès”, una guia de productes típics i de qualitat d’aquest territori.

Quin és el públic objectiu d’aquesta guia que pretén donar a conèixer l’àmplia oferta gastronòmica de la comarca? El principal són els visitants i turistes de la comarca, que poden fer despesa comprant aquests productes i fent boca-orella amb la seva família i amistats. Però hi ha un segon target que hem de tenir també en compte i que són els mateixos habitants de la comarca. Sovint els públics més propers són igual o més desconeixedors dels productes de proximitat. D’exemples en trobarem molts. Moltes persones han viatjat a l’altra punta de món i han conegut monuments, tradicions i gastronomia d’aquells llocs, però són desconeixedors dels plats i menges típiques de municipis de la seva pròpia comarca. I també tindrem altres públics secundaris, com els propis mitjans de comunicació, altres institucions…

Per tant, haurem d’aconseguir que una guia com aquesta sigui coneguda pels habitants del Baix Penedès i comarques properes i també teixir complicitats. Aquí en teniu un exemple. I és que el Restaurant Vell Papiol i altres empresaris del sector agroalimentari i de restauració de la comarca han participat en la preparació d’aquest material promocional, prestant el seu assessorament, com a coneixedors que en són dels productes de qualitat de la comarca . En les xarxes socials hi trobarem un canal ideal per arribar a aquest públic intern, però no hem d’oblidar que la guia en paper es pugui trobar amb facilitat. Sovint no el WIFI falla i el paper doblegat a la butxaca sempre està disponible.

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s