Els perills de la roda de premsa

Roda de premsaEnmig d’una roda de premsa cau el cartell amb el logotip del partit situat darrera de la taula on estan parlant els seus responsables polítics. Rialles per a uns, suor freda per altres. Estava enganxar amb celo. Després d’intents infructuosos perquè el panell s’aguantés, s’opta per una solució d’urgència i situar-lo davant de la taula. Una petita anècdota viscuda aquest cap de setmana en un municipi del Camp de Tarragona, però que il·lustra com una roda de premsa cal planificar-la fins al darrer detall, perquè sinó es corre el perill de convertir l’anècdota en categoria i eclipsar el que volem aconseguir.

Comencem negant la major. Cal una roda de premsa? És el primer que ens hem de plantejar. Hi ha un excés de rodes de premsa i unes redaccions dels mitjans cada cop més limitades de personal. Correm el risc que, si la nostra proposta informativa no és atractiva, hi hagi més persones darrera de la taula que davant. Avaluem doncs alternatives. Una nota de premsa amb possibilitats de recollir declaracions dels protagonistes és una possibilitat interessant. I podem arribar a altres alternatives com la filtració a un mitjà concret. Com diu aquella dita castellana: “Cada maestrillo tiene su librillo”.

Però un dels grans problemes amb què es trobarà el responsable de comunicació de l’organització que la vol convocar és el desig sovint tan irrefrenable com irracional dels seus responsables de voler ser protagonistes d’aquest ritual que és la roda de premsa. Feina nostra és convèncer-los que la roda de premsa no és la fi, sinó un mitjà, un mitjà per aconseguir un objectiu de comunicació.

Si decidim fer una roda de premsa, convoquem-la des del punt de vista dels professionals que hi assistiran si volem tenir èxit: escollim el dia i l’hora adequada. Limitem el temps d’intervenció dels protagonistes. Siguem empàtics. Preparem un bon dossier de premsa complementari. Que puguin recollir el so i la imatge amb les màximes facilitats. Que estiguin ben assentats i puguin prendre notes còmodament. I el més important: és una roda de premsa. Això implica que puguin fer preguntes. Sinó en poden fer, estem davant d’una altra cosa.

No oblidem qui ens paga. Preparem bé la roda de premsa perquè el missatge que volem transmetre arribi amb claredat als periodistes i surti reflectit als mitjans. Perquè l’objectiu de la roda de premsa és aquest i no cap altre. I recordeu: cuideu fins al darrer detall.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s