Treure rendiment de Facebook costa diners

facebookFa uns dies vam conèixer que Facebook ens ho posarà encara més difícil perquè les nostres publicacions en pàgines d’empresa les vegin els nostres fans. Zuckerberg considera que als usuaris de Facebook els interessa més el que publiquen les  nostres amistats que les marques (i administracions i partits polítics que seguim) . Haurem, doncs, d’aguditzar el nostre ingeni per continuar tenint la màxima visibilitat en aquesta xara social. En aquest post dels amics de l’Avellana Digital hi trobareu idees i reflexions molt interessants.

Promocionar els nostres posts a Facebook és una de les possibilitats que tenim per arribar a un públic més ampli que el que assolirem de forma orgànica. És a dir, gastar diners. Com diuen des de l’Avellana, la publicitat a Facebook és molt econòmica. Compareu-ho amb un anunci en un diari o una campanya de falques a la ràdio i no hi ha color. A més, podem segmentar molt bé el públic al qual ens dirigim, cosa que costa més amb els mitjans tradicionals.

Gastar diners a Facebook és una mena de tabú per a molta gent encara, que té la falsa visió que aquesta xarxa social ofereix grans oportunitats de negoci sense haver d’invertir-hi diners. Veuen una despesa innecessària contractar els serveis d’un especialista en comunicació 2.0 i encara més gastar diners per promocionar els nostres continguts. Encara que ens gestionem la pàgina de Facebook de la nostra empresa nosaltres mateixos, destinarem unes hores que no emprem en altres activitats. El nostre temps van diners. Per tant, ja invertim diners a Facebook.

Hem de trencar aquesta mentalitat i tenir clar que si volem treure rendiment a Facebook ens caldrà rascar una mica més la butxaca, encara que sigui poc, igual que fem quan contractem un espai publicitari en un diari o una revista, una falca de ràdio, un espot a TV, fulletons a les bústies o altra mena d’impacte publicitari.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s