Els Ajuntaments del Baix Gaià a les xarxes socials

bgd xarxesFa un any i mig, el Baix Gaià Diari publicava un article sobre l’ús de les xarxes socials per part dels Ajuntaments d’aquest territori. En aquest temps ha canviat força el panorama. Actualment ja trobem vuit consistoris amb presència a facebook, tots amb pàgina, tal com demana aquesta xarxa social per aquest tipus d’intitucions. Els qui abans tenien perfil personal són els que més fans tenen. Són Roda de Berà (3.144 fans) i la Pobla de Montornès (1.072). Feta la llei, feta la trampa.

Després, trobem una sèrie d’Ajuntaments que, de bon començament, han començat amb pàgines: Altafulla (944), el Catllar (705), Creixell (428), la Riera de Gaià (191), Vespella de Gaià (138) i la Nou de Gaià (43). Alguns d’aquests comptes estan creixent de forma important les darreres setmanes. Torredembarra i Salomó continuen sense estar a Facebook, tot i que Torredembarra és a la xarxa de Zuckerberg a través de Torredembarra Turisme amb més e 5.000 fans.

A Twitter ja fa uns mesos que l’Ajuntament deTorredembarra disposa d’un compte molt actiu, que ja suma 790 seguidors, però l’Ajuntament d’Altafulla, present des de fa més temps, continua per davant, amb 1.029. El compte de Turisme Torredembarra ja supera els 1.100 seguidors. El Catllar és el tercer consistori del Baix Gaià a Twittter, tot i que fa poques setmanes que hi és i encara disposa d’una una dotzena de seguidors. Torredembarra Turisme també està en altres xarxes: Instagram  (184 followers) i Youtube. L’Ajuntament d’Altafulla ha estrenat un compte a Instagran coincidint amb l’organització del segon concurs #Altagram.

El Baix Gaià continua guanyant presència a xarxes socials a través dels seus Ajuntaments, però encara veiem comptes amb posa activitat o activitat irregular. El que si hem vist és que els consistoris han regularitzat els perfils personals i els han convertit en pàgines, amb l’avantatge que els dóna en número de fans respecte als qui de bon principi tenen pàgina. Destaquen Torredembarra Turisme, que supera els 5.000 fans i Roda de Berà, amb més de 3.000. Tinguem en compte que l’èxit en les xarxes socials no va lligada al número absolut de fans a Facebook o seguidors a Twitter -es poden comprar a pes per preus mòdics- sinó a la seva qualitat, a la interacció que tinguin amb la nostra marca.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s