I tot va començar al Facebook…

Autcars Plana

“És important, Avui baixant cap a reus, per el coll d’alforja ens hem trobat amb això, Us demano 5 minuts per que veieu aquest video, és indignant que un conductor que porta el cartell de transport escolar, que podria portar al vostre fill a escola o d’excursió, condueixi d’aquesta manera invaint el carril contrari en curves sense visivilitat, el mal que podria arribar a fer a qualsevol que es tobés de cara! Després ens lamentem per les coses q pasen. Una mica més d’educació vial no aniria malament! Compartiu perque tothom vegi com van a escola els nostres fills, germans, cosins.. Etc..”

Aquest és el text que acompanya aquest vídeo publicat a Facebook amb un vehicle de l’empresa Autocars Plana com a protagonista i que ha aconseguit una viralització molt important. Les imatges d’un autocar amb un cartell escolar circulant de forma temerària pel Coll d’Alforja s’ha escampat com la pólvora des de dilluns per les xarxes socials i els grups de whatsapp de pares i mares. Però aquest cas ha anat més enllà i ha aconseguit  el que continua sent un el gran èxit d’un contingut publicat a les xarxes socials: el salt als mitjans de comunicació “tradicionals”.

Aquest nou episodi ens torna a demostrar la importància que les xarxes socials tenen en l’època actual i com les marques han d’estar vigilants del que diuen d’elles. Precisament Autocars Plana és una empresa que no té perfil a les xarxes socials, com si que passa amb altres companyies més petites d’aquest sector. No disposa de pàgina de Facebook ni compte de Twitter i només trobem una web. Però no tenir una presència activa a la xarxa no eximeix d’estar amatents a aquests canals.

La reacció de l’empresa ha estat obrir un expedient disciplinari al conductor, que podria acabar amb sancions. Però al mateix temps, molts usuaris han fet públiques conductes semblants d’altres conductors i repassant les xarxes socials es poden veure molts comentaris negatius cap a l’empresa, amb nul·la interacció per part de la mateixa. Fins i tot existeix la pàgina a Facebook Vigilant autocars Plana, que “pretén recollir les queixes dels usuaris dels autocars Plana. Autocars que no passen, que venen amb retard, canvis de ruta sense avís…”

La conclusió, amb el permís de Joan Fuster, és que les xarxes socials o les fas o te les fan. Són un canal de comunicació imprescindible per a una empresa de serveis com Autocars Plana per a poder respondre millor a una crisi com l’originada per aquest vídeo. Tot i que, com hem vist, plou sobre mullat.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s