Quan Twitter i Facebook et tornen al món real: el cas de Tarragona


ple

Sovint hi ha qui diu que el Twitter -i també el Facebook- és un món paral·lel que ens pot fer perdre el pols del món real. A Twitter, la majoria de gent hi té com a contactes altres persones amb les quals hi té afinitats polítiques, culturals, esportives… i són moltes les persones que ni hi són a la xarxa dels 140 caràcters. Com tampoc a Facebook, encara que n’hi ha més. La majoria. Però a vegades, la situació pot ser inversa: les xarxes socials poden provocar a les institucions un bany de realitat i, fins i tot, provocar la rectificació d’una decisió política.

I un cas paradigmàtic l’hem tingut aquests dies amb l’Ajuntament de Tarragona com a protagonista. L’Equip de Govern tarragoní porta aquest divendres 14 d’octubre a plenari la decisió de declarar festius els dilluns posteriors a Sant Magí i Santa Tecla de l’any vinent. La decisió, que va ser presa per unanimitat pel plenari municipal el mes de setembre, tornarà al plenari amb l’objectiu de rectificar la postura inicial (i rectificar ja sabem que és de savis). En un comunicat, el govern municipal afirma:

“Des de l’Equip de Govern creiem que era positiva perquè pels nens i nenes i joves tarragonins gaudir de festa el dilluns incentivava la seva participació als actes; pel gruix de treballadors de la indústria i d’altres activitats, el dilluns festiu també fomentava la seva participació a la festa; i, finalment, també era una mesura presa pensant en el foment del comerç, ja que es permetia obrir durant un dels dies forts de les festes de Tarragona. Malgrat això, com que la decisió ha generat controvèrsia i hi ha manca d’un consens generalitzat s’ha decidit canviar la proposta perquè el 19 d’agost i el 23 de setembre siguin festius”.

El soroll a les xarxes socials durant dies, amb campanya a Change.org inclosa, promoguda per un exregidor d’Esquerra, ha fet rectificar una decisió presa per unanimitat pel ple municipal. La marxa enrere del consistori tarragoní és un precedent interessant, però també un avís als nostres responsables polítics a analitzar més bé les conseqüències de les seves decisions, preses des de l’aïllament dels seus despatxos, sense calibrar el rebuig de la ciutadania. que acaba canalitzant les xarxes socials, la nova àgora.  

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s