Apunts d’una campanya entre advocats

dsc04739La recent participació en un procés electoral d’un col·legi professional com és l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Tarragona ha estat una experiència molt interessant per les peculiaritats d’unes eleccions en un àmbit com aquest. És interessant fer-ne alguns apunts, sense entrar massa en el  fons, però que poden ser útils en altres processos electorals semblants, com altres col·legis, entitats i institucions o federacions esportives.

-Un primer punt a tenir en compte és el cens electoral era de poc més de 1.330 persones. Aquesta mida et permet trucar directament per telèfon als indecisos per demanar el vot. Cal tenir en compte que una part important d’aquest cens són convençuts d’una de les dues candidatures i entre la resta  hi ha una altra part important de gent que mai votarà en aquestes eleccions però accedir directament a la bossa d’indecisos és una avantatge que s’ha de fer servir bé, perquè un mal ús -massa insisistència, triar malament les paraules- es pot girar el contra.

-Els interessos i necessitats dels advocats són molt comunes i en trobar-se també en un marc molt regulat no es poden fer propostes molt imaginatives. Les quotes col·legials, les ajudes, el torn d’ofici, la formació, la modernització del Col·legi van ser els eixos de campanya.

-Si el teu candidat es presenta a la reelecció, la gestió durant els quatre darrers anys és la millor arma electoral i s’ha de vendre bé i defensar-la davant dels atacs de l’aspirant, que intentarà destacar-ne els aspectes negatius. Canvi-continuïtat és el gran leit-motiv de les campanyes, amb tots els matisos que ens vinguin al cap.

-La presència als mitjans de comunicació és important, però cal tenir en compte que hi destinaran una cobertura molt limitada i més si la campanya no s’escalfa en excés, cosa que no va passar en aquest cas. Aquest escalfament només interessa habitualment  a l’aspirant. En el cas tarragoní va fer algun intent de tensar la campanya,sense sort, perquè el candidat a la reelecció no va picar l’ham.

-Les xarxes socials també són un àmbit on cal ser-hi, però no hem de perdre el món de vista. Una part importat dels votants no hi són presents de forma habitual i els més actius tenen molt decidit el seu vot. Si que cal aprofitar els membres de la candidatura i activistes hi siguin presents per difondre missatges positius.

Evidentment en cada institució i en cada moment hi ha unes especificitats que cal tenir en compte a l’hora de planificar i gestionar una campanya. Però això ja són figues d’un altre paner.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s