Famós, foto, notícia, viralització

foto_luisUna foto penjada a Facebook es pot convertir en poques hores en una notícia publicada per molts mitjans de comunicació. La presència d’un “famós” en un espai on normalment no se’l veu és un exemple paradigmàtic d’aquest procés i aquesta setmana hem pogut veure un cas d’aquest tipus: l’entrenador del primer Barça, Luis Enrique, acompanyat de dos fans al Casalot, un establiment de Santes Creus.

La imatge es va poder veure per primer cop en un compte personal de Facebook i ben aviat va fer el salt als mitjans de comunicació, àvids de notícies que puguin acumular milers de clicks. Aquesta fotografia s’ha convertit en viral, amb la promoció indirecta a Santes Creus que representa. La pàgina de Facebook de l’Ajuntament d’Aiguamúrcia -municipi al qual pertany Santes Creus- també ho va compartir i va obtenir molta interacció, només comparable als incendis forestals dels darrers estius. Hi va haver una “rèplica” d’aquest petit terratrèmol mediàtic l’endemà amb una altra foto de Luis Enrique en un altre bar de Santes Creus.

També hem conegut més detalls al voltant del tècnic asturià en aquest poble de l’Alt Camp en un dia de festa de la plantilla del Barça: la raó de la visita és l’afició de Luis Enrique per la bicicleta. I encara més: no és el primer cop, ni molt menys, que l’entrenador blaugrana fa una ruta en bicicleta pel terme d’Aiguamúrcia. A l’època de jugador i d’entrenador del Barça B ja se’l podia veure. Segur que més d’un fan blaugrana aficionat a la bicicleta seguirà l’exemple de l’entrenador del seu equip.

Aquest cas és una demostració que hem de ser molt conscients de la repercussió que pot tenir la publicació d’una imatge en les nostres xarxes socials. Un cop penjada la foto a Facebook  ja no és nostra i inicia un camí per la xarxa que pot acabar en els mitjans de comunicació tradicionals en forma de noticia. I els qui estem al costat de la celebritat hi sortirem també.

Deixa un comentari