Les xarxes socials: el nostre mitjà de comunicació

personal_branding_brandingMilions de persones disposen a tot el món de comptes en una o més d’una xarxa social i de maneres de gestionar-les n’hi ha moltes. El més recomanable és fer-ho tenint en compte que nosaltres som una marca. Una marca personal. I tot el que pengem a les nostres xarxes socials afegeix atributs a la nostra marca personal. Un sistema interessant per portar a terme una gestió eficaç de la nostra presència a l’univers 2.0 és fer-ho com si es tractés d’un mitjà de comunicació, com un diari, amb l’avantatge de disposar d’altres funcionalitats -per exemple penjar vídeos o enllaços – i una millor interacció amb els nostres “lectors”.

El primer que hem de definir és la nostra capçalera. El nom que donem al nostre compte dirà molt de nosaltres i ho complementarem amb el nostre avatar, la imatge de capçalera i la biografia. Aclarim que en aquest post no parlem de comptes anònims i menys de trolls. Aquest és un altre món.

Tots els diaris tenen un editorial. Nosaltres podem definir la nostra línia editorial fixant un post o un tuit a dalt de tot del nostre time-line. També la capçalera o la biografia i també les nostres publicacions ens ajudaran a reforçar el missatge que volem donar de cara als que ens visiten.

Ara toca estructurar les seccions del nostre “diari”. Hi ha qui apostarà per un “monotema”, parlant sempre del mateix. Altres oferirem informacions i opinions de diferents àmbits. Parlarem de política, d’economia, d’esports, de medi ambient, de cinema o televisió…  dels temes i subtemes que es decideixi. També l’oci, amb imatges i comentaris sobre la nostra vida personal. Si ho volem és clar. L’especialització pot ser un valor, però també la varietat dels continguts. Dependrà de la marca que volem projectar.

La regularitat de les nostres publicacions també és una variable bàsica. Igual que un mitjà és diari, setmanal, mensual, trimestral o fins i tot anual; o tenim butlletins horaris o informatius cada número determinat d’hores, nosaltres en les nostres xarxes socials ens hem de dotar d’una regularitat que poguem complir. Poca regularitat ens pot suposar irrellevància i massa publicacions en poc temps, pot generar cansament en els nostres seguidors, que pot tenir l’efecte contrari al desitjat.

La relació amb els nostres seguidors és important. Igual que els diaris publiquen cartes dels lectors o deixen entrar els oients o telespectadors en antena, a les nostres xarxes socials podem compartir posts o tuits, però també mantenir converses -públiques o no.- Ens hem de marcar unes regles –escrites o no- prèviament i respectar-les. Sobretot en situacions de crisi quan ens juguem sovint en poques hores tota la reputació aconseguida en anys.

I una darrera reflexió: estigueu atents a les novetats a les xarxes socials, que canvien sovint algunes de les seves regles o incorporen noves funcions. Llegiu, pregunteu a experts. Sapigueu com viralitzar millor els nostres continguts i, per tant, arribar a una audiència més gran. Usem totes  les possibilitats: text, enllaços, imatges, vídeos, directe… Experimentem amb el prova-error. Millorem dia a dia el nostre mitjà de comunicació i, per tant, la nostra marca personal.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s