Parlen malament de nosaltres a Facebook… No ens posem nerviosos!

Hi ha molts sectors que, a causa de l’estat d’alarma pel Covid-19, han hagut de cessar del tot la seva activitat, amb els danys econòmics i socials que provoca. N’hi ha d’altres que han hagut de reinventar-se per a mantenir un mínim d’activitat. Un exemple són els centres de jardineria del Grup La Rasa, que des de l’inici del confinament i el tancament dels seus gardens i la botiga que tenen al Corte Inglés, han ofert la possibilitat de fer encàrrecs a través de whatsapp i rebre’ls a domicili. És una manera d’apaivagar d’una forma molt mínima el desastre a nivell d’empresa que significa tenir tancats els seus establiments en la temporada més forta de venda de tot l’any, la primavera.

Enmig de la primavera hi ha Sant Jordi, una jornada en què es venen una gran quantitat de roses. El Grup La Rasa ha ofert la possibilitat de comprar una o diverses roses i lliurar-les a domicili. Ha difós aquest servei a les xarxes socials i a Facebook el post ha estat objecte de molts comentaris, un gran nombre dels quals negatius, que critiquen el preu de les roses. De res han servit les explicacions del gerent, Joan Maria Vidal, explicant la pujada del cost de les roses a causa de la pandèmia, com ha passat en altres productes, i el cost del lliurament a domicili. Les crítiques negatives són més que les persones que defensen la situació. D’aquest darrer grup n’hi ha, però. I bastantes.

El cas del Grup La Rasa és de manual. I ha passat, passa i passarà en molts sectors. L’odi ven molt a les xarxes socials i es contagia tant com el coronavirus. La immensa majoria de persones que emeten aquestes crítiques, moltes descarnades i amb un alt nivell de demagògia, ni s’han plantejat comprar una de les roses que ofereix el Grup La Rasa. Ens trobem davant d’una pujada de la notorietat a xarxes, però també atacs a la reputació de la marca que no ens ha de fer perdre els nervis.

Gestionar aquestes situacions s’ha de fer des de la tranquil·litat i la fermesa. Hem pogut llegir un comentari del gerent enmig de l’allau de comentaris i una carta que ha enviat a alguns mitjans de comunicació en la qual ha denunciat la competència deslleial -i il·legal- que patirà per grans superfícies i altres establiments que si obren durant el confinament, que vendran roses el Dia de Sant Jordi. El que està clar és que molta gent se n’ha assabentat que per aquest Sant Jordi, malgrat el confinament, es poden regalar roses de qualitat. I això té un preu. I no és obligatori, és clar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s