Hem perdut un any?

S’ha complert ja un any de la constitució dels Ajuntaments de l’actual mandat municipal. Ha transcorregut un quart d’aquest mandat. És veritat que els darrers tres mesos, a causa del coronavirus i la declaració d’estat d’alarma amb el conseqüent confinament han estat excepcionals, però en el període anterior vam poder observar unes tendències molt semblants a les que es produeixen sempre en els inicis de mandat en els consistoris municipals de la majoria de localitats.

Els partits polítics i les candidatures multipliquen les seves accions comunicatives en els darrers mesos abans de les eleccions locals. Només una minoria ha mantingut una activitat regular durant els anys anteriors. En poques setmanes es multipliquen les pàgines de Facebook i comptes de Twitter i Instagram i les impremtes treballen més que mai per editar revistes i fullets per explicar les seves propostes o fan balanç de la seva acció de govern i que els falta per fer si l’electorat els renova la confiança.

Però després de la nit electoral es produeix un fenomen molt estès que és l’entrada en letargia de la majoria d’aquests comptes de candidats i partits a les xarxes socials. Els community managers, sovint improvisats, desapareixen. Si accedeixen al govern, ja disposen de les xarxes socials corporatives i revistes municipals, i si queden a l’oposició, la decepció provoca gairebé sempre una desaparició de les xarxes socials que pot durar a vegades fins mesos abans dels nous comicis. La manca de recursos econòmics en restar al banc de l’oposició fa la resta.

Si us ha passat això, ara és un bon moment per activar xarxes socials, revistes del grup municipal, contactes amb col·lectius per arribar en les millors condicions a les properes eleccions i no exhibir aquesta activitat estressant els darrers mesos, com aquell alumne que només estudia a darrera hora per l’examen. Si esteu a govern, no desaprofiteu les eines que teniu creades i manteniu-les actives. També és una manera de motivar la militància i que no es produeixi també un altre fenomen molt estès i és l’escletxa que s’amplia mes rere mes entre els regidors i els militants i simpatitzants.

L’única manera d’afrontar aquest repte amb garanties és dissenyant un bon pla de comunicació. Primer fent una diagnosi de la situació actual, estudiant l’electorat i analitzant que fa la competència. Establint unes accions i uns timings i dotant-nos de mecanismes d’avaluació de la feina que estem fent. I si, cal, recórrer a l’ajuda d’un expert en comunicació. El maig de 2023 en traureu rendiment d’aquesta feina feta.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s